16 Ocak 2014 Perşembe

Herle Çorbası ( Sivas Yöresi )


Başka zaman değil ama kış günleri evde her gün mutlaka çorba olmalı. Ocağın üstünde tencerede çorbası olmalı bir annenin her daim. Kural değil elbet ama bizim evin gerçeği bu. Sıvı tüketimi konusunda üstün başarı ödülüne layık gördüğüm küçük beyin yemek konusundaki itirazsız tek kabulü de çorbalar. Hal böyle olunca farklı şeyler olsun da bıkmasın istiyorum. Herle Çorbasının tarifini daha önceden paylaşmıştım ama tekrar hatırlatmak istedim. Sivas çorbası bu, babaannemin sıklıkla yaptığı, bizim de severek yediğimiz çorbalarda biri. Baba tarafı Sivas, anne tarafı Trabzon olunca çok geniş bir yelpazede damak zevkine de sahip oldum haliyle. Her iki yörenin de çok sevdiğim, vazgeçemediğim enfes lezzetleri var. Herle Çorbası da Sivas yöresinin en sevdiğim tatlarından biri. 

'' Yeryüzünde çorba gibi bir taam yok latif; hem latiftir hem de hazmı çok hafif ''

Bu arada eskilere takılıp biraz kayıt altına alma merakım başladı son zamanlarda. Özellikle bizim için ailenin en büyük hazinesi anneannemin birbirinden derin sözlerini. Hayatım boyunca tanıdığım hiç okula gitmemiş ama en kültürlü insandır anneannem. Aklınıza gelebilecek her türlü dünya meselesiyle ilgilidir ve her konuda söyleyecek bir sözü mutlaka vardır. Bir de böyle özlü sözleri meşhurdur, her olayın üzerine konuyla bağlantılı öyle bir laf eder ki daha da üstüne konuşamazsınız. Bir süredir kayıt altına alıyorum bunları. Şimdi konu çorbaya gelince bu yukarıdaki sözü de paylaşmadan edemedim. 






Malzemeler:

1 orta boy soğan
1 orta boy patates
1 su bardağı ince bulgur
1 yemek kaşığı salça
1 adet tavuk but
1 yemek kaşığı un



1. Soğanları ince ince yemeklik doğrayıp tencereye alın, yağda kavurup içine salçayı ekleyin.
2. Önceden haşladığınız tavuğun suyunu da tencereye ekleyin. 
3. Bulguru da katıp  yumuşayana kadar pişiriyoruz.
4. Patatesleri ufak ufak kesin, haşlanmış tavuk butunu da didikleyip çorbaya ekleyin.
5. Ayrı bir kapta az su ile erittiğimiz unu da  tencereye yavaş yavaş katıp dibine tutmaması için karıştırın. 
6. Tuzunu, pul biberini katıp bir taşım kaynatın. 
Afiyet olsun



10 yorum:

Güloanne mutfakta dedi ki...

Nefis görünüyor ellerine yağlık

Fatma dedi ki...

mmmmm mis:)

Adsız dedi ki...

bende yarı sivaslıyım, eş durumundan,kaimvalidem yeşil mercimek ve bulgurla buna benzer bir çorba yapıyor gerçekten çok leziz oluyor sivaslılar bulgurdan rahat 40 çeşit yemek çıkarırlar selamlar Canan

Özgen dedi ki...

Ellerinize sağlık sağlıklı şifalı bir çorba sevgiler...

Adsız dedi ki...

arkadasim bu herle degil bulgur asi herle yesil mercimekle yapilir. kaynayan mercimegin icine un calarsin sonra bol soganli sokaricini yapip kahvaltida yufa ile yersin. gelde belcikde herle ye

Canan Zerkinli dedi ki...

annem ne çok yapardı..

Adsız dedi ki...

Ben sivaslıyım ve bu herle değil. Herle yoğurt ve ıspanak yada pancarla yapılan bir çorbadır ve üzerine sivas yöresine ayit körmen yağda kavrulup üzerine gezdirilir afiyetle yenir :))

keten-helva dedi ki...

Şu blog aleminde kendim gibi bir Sivaslı buldum ya değmeyin keyfime. Çok memnun oldum sayfanızı tanıdığıma. Ben de beklerim inşaallah:))

ozgecan06 dedi ki...

Hemen yaptım Yaseminim nefis oldu👍 Teşekkür ederim tarif için💜

Alpaslan BAKIR dedi ki...

Bende Sivaslıyım evet bu Herle çorbası, herle çorbaya katılan sulandırılmış una denir. İstersen mercimek , bulgur vs ila yapa bilirsin.